Als je over een Android-smartphone beschikt, heb je eigenlijk altijd een scanner in je broekzak. De Google Drive-app maakt namelijk behoorlijke goede scans.
Lees verder na de advertentie.
Het inscannen van een document dat je bijvoorbeeld hebt ondertekend kan best veel werk zijn. Je moet het document niet alleen uitprinten, maar vervolgens ook een scanner vinden, het document via software inscannen en vervolgens het bestandsformaat aanpassen – want niet alle scanners hebben de optie om in .pdf-formaat te scannen.
Met de Google Drive-app is scannen een fluitje van een cent. Toch weten nog niet alle Android-gebruikers dat je kunt scannen met de Google Drive-app, en hoe je dit precies doet. Android Planet legt het uit.
Documenten scannen met Android-app Google Drive
Om documenten te scannen, heb je logischerwijs de Google Drive-app nodig. Deze app staat veelal voorgeïnstalleerd op Android-toestellen. Met deze drie stappen heb je jouw document ingescand en als pdf-bestand naar Google Drive geüpload.
- Start de Google Drive-app en druk op de rode ronde actieknop en vervolgens op scannen
- Maak een foto van het document, waarbij je ‘m precies in het venster probeert te passen
- Eenmaal gemaakt, kun je de kleuren, het formaat en de naam aanpassen, en via de plusknop nog één maken
- Als je klaar bent druk je op het vinkje, waarna het document als .pdf-bestand naar Google Drive wordt geüpload
Ingescande documenten worden direct geüpload naar Google Drive als je met wifi bent verbonden. Als dat niet het geval is, verschijnt er een notificatie waarmee je de upload via jouw mobiele dataverbinding kunt starten.
Download Google Drive
Google Drive is gratis in Google Play te downloaden.
→ Download Google Drive in Google Play (gratis)