Toestelmaker HTC heeft wel eens betere tijden gekend. Nog maar recent lijkt HTC met de HTC One-serie bezig met een come-back. Eén van de manieren om HTC uit de put te halen is het verkopen van goedkope toestellen in landen als China. Maar CEO Peter Chou heeft in een interview met The Wall Street Journal aangegeven dat hij dat zeker niet van plan is. Het bedrijf zal zich blijven richten op het middensegment en het hogere segment, zegt Chou.
“We willen ons merkimago niet stukmaken”. HTC is daarom van plan om vast te houden aan betere materialen en betere producten, waarmee je een premium-ervaring krijgt. Consumenten willen dat nu eenmaal, meent Chou. Toch is daarmee de discussie over de koers van HTC niet afgelopen. Bedrijven als Samsung en Motorola kiezen voor goedkope toestellen om marktaandeel te winnen in landen als China.
Lees verder na de advertentie.
De markt groeit snel omdat er een steeds grotere groep is die zich een smartphone kan veroorloven. Maar HTC kiest voor een andere strategie. Ze zijn van plan om de marketinginspanningen en het distributienetwerk uit te breiden in deze groeimarkten. De verkoop in China zal in 2012 driemaal zo hoog zijn als vorig jaar en de verkoop in India en soortgelijke landen groeit ook constant. “Ik denk dat onze strategie succesvol is”, vindt Chou.