Ook ruim vijf jaar na lancering zijn er veel Nederlanders die Wordfeud spelen. De Scrabble-app staat op 1,8 miljoen toestellen geĂŻnstalleerd en is vooral onder ouderen populair.
Lees verder na de advertentie.
Wordfeud populair
Telecompaper schrijft dat de populariteit van Wordfeud sterk leeftijdsafhankelijk is. Uit de januari-editie van het Dutch Apps Market-rapport zou blijken dat hoe ouder de smartphonebezitter, des te groter de kans is dat hij of zij de app heeft geĂŻnstalleerd. Maar liefst 23 procent van de 65- tot 80-jarigen heeft Wordfeud op zijn of haar toestel, tegenover 13 procent bij dertigers en slechts 6 procent bij tieners van 12 tot 19 jaar.
Gemiddeld wordt Wordfeud 21 dagen per maand en 74 minuten per week gebruikt. Daarmee is Wordfeud de game die Nederlanders het langst bezig houdt. Andere populaire spellen als Angry Birds (14 minuten) en Candy Crush Soda (54 minuten) worden wekelijks aanzienlijk minder lang gespeeld.
Wordfeud wordt bovendien iets beter beoordeeld; 97 procent van de gebruikers bestempelt de app als (zeer) goed. Andere games scoren tussen de 90 en 96 procent. Volgens Telecompaper zijn de kwaliteitscores vergelijkbaar met die voor mobiel bankieren-apps (95 tot 99 procent) en video- en communicatie-apps als Netflix, WhatsApp en Instagram.
Scrabble in app-vorm
Wordfeud is de afgelopen jaren weinig veranderd en geeft gebruikers nog steeds de mogelijkheid om te scrabbelen met familie, vrienden of andere spelers van over de hele wereld. In het digitale boordsel krijg je zeven letters waarmee je een woord kunt vormen. Elke keer moet je zoveel mogelijk punten scoren, bijvoorbeeld door `dure` letters te gebruiken als Q, V en X. Letters moeten aansluiten bij eerder neergelegde letters en door slim te spelen kun je je puntenaantal vergroten door een vakje met dubbele woord- of letterwaarde te gebruiken.
Wordfeud is gratis beschikbaar in Google Play, al kun je ook de betaalde variant (2,49 euro) downloaden. Die heeft het voordeel dat er geen advertenties in beeld komen.