Moet je regelmatig papieren documenten invullen en ondertekenen? Dan doe je er verstandig aan dit proces te digitaliseren. Dat is namelijk veiliger en makkelijker. Documenten ondertekenen op Android doe je zo.
Lees verder na de advertentie.
Documenten ondertekenen op Android
Het document printen, ondertekenen, scannen en weer retour afzender: een papieren formulier invullen en ondertekenen kan behoorlijk veel tijd in beslag nemen. Gelukkig staan er tal van goede apps in de Play Store waarmee je deze administratieve rompslomp kunt beperken door documenten digitaal van een handtekening te voorzien. Het werkt zo:
- Download een app om documenten te ondertekenen uit de Play Store;
Bekijk bijvoorbeeld Adobe Sign & Fill of Pen & PDF
- Start de app en open het document dat je wilt ondertekenen of aanpassen;
- Tik op het scherm om de tekst in te voeren;
De grootte van het tekstvak pas je aan door op de letters te drukken
- Helemaal klaar? Dan is het tijd voor een handtekening;
Tik hiervoor op het pennetje rechtsboven en kies de bovenste knop
- Voer je handtekening in op de juiste plaats;
Klik daarvoor nogmaals op het pennetje en kies de zojuist aangemaakte handtekening
- Deel het document met wie je maar wilt.
Dat kan bijvoorbeeld via e-mail of WhatsApp
Fill & Sign van Adobe is speciaal gemaakt voor het invullen en ondertekenen van documenten, en bevat dus geen onnodige toeters en bellen. Je kunt zodoende alleen tekst groter en kleiner maken, enkele handtekeningen aanmaken en eventueel initialen opslaan voor het paraferen van pagina’s.
Documenten scannen
Een andere handige functie van Fill & Sign is de mogelijkheid om foto’s van papieren documenten te maken en deze digitaal in te vullen. Op die manier doe je geen dubbel werk, want het formulier kan direct bij je digitale administratie. Bovendien loop je zo niet het risico dat je het document kwijtraakt.