Gigaset heeft inmiddels een groot marktaandeel van huistelefoons veroverd, een breed aanbod smartphones én smarthome-producten. Daarbij legt het bedrijf de focus grotendeels op duurzaamheid. Hoe Gigaset dit aanpakt, lees je hier.
Gigaset focust op duurzaamheid
Gigaset heeft de mobiele tak van Siemens jaren geleden overgenomen, waardoor ze nu een groot marktaandeel van DECT-telefoons – beter bekend als huistelefoons – in handen hebben. Daarnaast bieden ze een breed aanbod aan smarthome-producten en smartphones. Bij de nieuwste telefoons horen de midrange-toestellen van de GS5 Series en de robuuste GX4- en GX6-telefoon, die beide tegen een stootje kunnen.
De assemblage vindt volledig plaats in de Gigaset-fabriek in het Duitse Bocholt, waar producten ook uitvoerig worden getest. Daarbij is duurzaamheid erg belangrijk voor Gigaset. In dit artikel leggen we uit waar ze rondom dit thema op focussen.
Fair For Future-keurmerk
Klimaatverandering en schaarste van energiebronnen zorgen voor een uitdaging en laten Gigaset naar de toekomst kijken. Een belangrijke leidraad in het duurzaamheidsplan van het bedrijf is het Fair For Future-keurmerk, dat het in het leven geroepen heeft. Hiermee legt het merk alle activiteiten op het gebied van eerlijkheid en duurzaamheid vast.
Concreet betekent dit dat Gigaset eerlijker omgaat met mensen – denk aan medewerkers, partners, maar ook klanten – en het klimaat. Dit vertaalt zich in transparantie, nadenken over samenwerkingen om lijntjes korter te houden en het continu optimaliseren van alle werkprocessen.
Dit alles geldt niet alleen binnen de fabriek in Bocholt, maar wordt ook zo veel mogelijk doorgezet naar leveranciers en partners. Onlangs mochten we zelfs in de fabriek in Duitsland rondneuzen en ook jij kan een kijkje nemen dankzij de video die we daarvan maakten.
Hoewel Gigaset er dus alles aan doet om zo min mogelijk CO2 uit te stoten, kan productie nooit helemaal zonder. Daarom compenseert het bedrijf de overige emissies in samenwerking met ClimatePartner. Dit ervaren en gecertificeerde bedrijf geeft advies rondom dit vraagstuk, waardoor bedrijven milieuprojecten kunnen ondersteunen om hun voetafdruk te verkleinen.
Duurzaamheid van A tot Z
Het doel om klimaatneutraal te worden, is in elke stap van het productieproces terug te zien. Zo produceert Gigaset in een moderne fabriek in Duitsland. Dit levert korte levertrajecten op en bespaart CO2, want de producten worden vanuit deze centrale plek in Europa snel afgeleverd bij leveranciers en klanten.

In de fabriek wordt alleen 100 procent CO2-vrije elektriciteit gebruikt en het merk gaat verantwoord om met hulpbronnen. Verder worden producten natuurlijk ook stevig ingepakt, zodat jij een schadevrij product ontvangt. De verpakkingen zijn zo klein mogelijk gehouden om onnodig gebruik van materialen te voorkomen. Ook zijn ze gemaakt van gerecycled of recyclebaar materiaal. In de inkt die wordt gebruikt zitten bovendien geen minerale oliën.
Duurzaamheid betekent bovendien natuurlijk ook een lange levensduur van producten. Daarom zorgt Gigaset ervoor dat zijn apparaten eenvoudig te repareren zijn, bijvoorbeeld door de accu van je smartphone vervangbaar te maken. Zo geniet jij nog een aantal jaar langer van je Gigaset-apparaat.
Uniek bij Gigaset
Gigaset is ‘s werelds enige bedrijf dat dit soort producten vervaardigt in Duitsland en is daardoor nauw verbonden met het keurmerk “Made in Germany”, dat staat voor degelijkheid en kwaliteit. Verder levert Gigaset maatwerk en laat je je smartphone personaliseren. Voor slechts 5 euro wordt op je smartphone een persoonlijke tekst gegraveerd of bijvoorbeeld een logo of foto.
Als bedrijf laat je bijvoorbeeld zo namen van medewerkers op hun smartphone graveren. Verpakkingen kunnen bovendien naar wens worden aangepast en specifieke apps of beltonen kunnen vooraf geïnstalleerd worden.
- Ontdek alle smartphones van Gigaset
- Ontdek alle smarthome-producten van Gigaset
- Bekijk alle DECT-telefoons
Dit is een advertorial: een gesponsord artikel dat door een adverteerder is aangedragen. De inhoud van de advertorial staat los van de Android Planet-redactie en redactionele artikelen op de website. Advertorials zijn herkenbaar aan de titel ‘(ADV)’, de banner in de afbeelding en/of de aanduiding “gesponsord door” en het logo van de sponsor. Meer weten over advertorials en andere commerciële uitingen op Android Planet? Bekijk dan ons redactiestatuut.