Virgin Atlantic Google GlassHet personeel van Virgin Atlantic gaat Google Glass gebruiken om klanten door het check-in-proces te begeleiden. Glass kan de passagier identificeren, de bijbehorende vluchtinformatie opzoeken, voorkeuren van de passagier weergeven en natuurlijk ook de persoon inchecken. Hoe de gezichtsherkenning precies werkt, wordt niet gezegd.

Naast deze informatie gaat Virgin Atlantic, het bedrijf van multimiljardair Richard Branson, Glass ook gebruiken om relevante informatie zoals de temperatuur en tijd van de bestemmingslocatie te tonen. Dit kan het personeel vervolgens gebruiken om passagiers te informeren.

Virgin Atlantic: “Blijft een proef”

Google Glass 2.0Google Glass blijft voornamelijk een test voor Virgin Atlantic, die met de slimme bril van Google wil kijken wat er allemaal mogelijk is voor de luchtvaartmaatschappij. Op dit moment gebruikt alleen het Virgin Atlantic-personeel van de eerste klas Google Glass, en wordt de bril alleen binnen Heathrow gebruikt om klanten in te checken. Na zes weken analyseert Virgin Atlantic de resultaten en kijkt het bedrijf of ze massaal Google Glasses gaan aanschaffen om aan het personeel te verstrekken.

Meer lezen over Glass?

Google Glass is nog niet verkrijgbaar in Nederland. Wel is het mogelijk om een Nederlandse Glass Explorer te worden. Hoe? Dat lees je in ons artikel Google Glass Nederland. Check ook onze Google Glass review, inclusief uitgebreide video.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.