koninginnedagWie nog bewijs wil hebben dat smartphones nu definitief zijn doorgebroken in Nederland, moet eens naar de cijfers van Vodafone kijken. De Nederlandse operator maakte bekend dat het mobiele internetgebruik op Koninginnedag met 300 procent is gestegen ten opzichte van vorig jaar. Via smartphones werden foto’s, video’s en berichten geüpload naar de sociale netwerken Twitter, Facebook en Hyves. Vooral Twitter was populair: op 30 april maakten 1,8 miljoen unieke bezoekers er gebruik van. Hyves (1,5 miljoen) en Facebook (1,4) volgden op korte afstand. Mobiele sites als Buienradar en Weeronline werden ook veelvuldig geraadpleegd.

Het bezoek van deze weersites lag 20 keer hoger dan op een normale vrijdagavond. Maar de toename in mobiel internetgebruik werd vooral veroorzaakt door mensen die ervaringen en activiteiten wilden delen. De grootste pieken vonden plaats op Koninginnenacht rond 21:15 uur en tussen 20:00 en 22:00 uur op Koninginnedag. Vodafone geeft als verklaring voor de toename van mobiel internet dat het aantal klanten met een smartphone is toegenomen. Ook gebruiken de klanten mobiel internet vaker, naarmate ze meer mogelijkheden ontdekken.

Via: persbericht Vodafone
Foto: CC Flickr, LodewijkB

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.